Karak: Goblin - Vyhrajte souboj se zlem

Před nedávnem se Karačí rodina rozrostla o samostatnou karetní hru Karak: Goblin. Tentokrát však nebudete s hrdiny pobíhat po katakombách bájného hradu Karak. Vydáte se do gobliních jeskyní, kde je potřeba nastolit pořádek, zastavit zlo a porazit vůdce goblinů.


Počet hráčů: 2-4

Doba hraní: 30 minut

Doporučený věk: 7+

Obsah balení: 

V překvapivě malé fialové krabičce s obrázkem nestvůry hlídající poklad, naleznete šest karet hrdinů, kteří jsou všem dobře známí ze základní deskové hry Karak. Dále se pod víkem krabice  schovává ještě 20 karet životů, 36 základních akčních karet hrdinů, 82 karet příšer, 6 karet podzemí a 13 karet obchodníka. 


Jak se Karak:Goblin hraje: 

Karak:Goblin je jednoduchá fantasy karetní hra, ve které budete bojovat s příšerami. Hra  využívá herní mechaniky deckbuildingu. Když příšeru porazíte, přidáte si ji do svého balíčku. Každá poražená příšera vám přinese nějaký bonus (akční kartu, anebo kartu vybavení), a díky tomu tvoříte stále silnější a silnější kombinace karet a porážíte mocnější příšery.


Hráč ve svém tahu musí provést jednu ze tří akcí. Může bojovat s nestvůrou,  nakupovat u obchodníka, anebo oživit padlého hrdinu z předchozího kola. Pokud se hráč rozhodne, že jde bojovat s nestvůrou, vybere si příšeru z poschodí, ke kterému má klíč a vyloží akční karty svého hrdiny. První karta může být jakékoliv barvy. Ostatní vyložené karty musí vždy barevně navazovat na karty předchozí. Souboj končí ve chvíli, kdy nechcete, nebo nemůžete vyložit další kartu. 

Také se můžete rozhodnout, že ve svém tahu, místo dobývání gobliních jeskyní, půjdete navštívit obchodníka. U obchodníka můžete nakupovat lektvary, anebo jiné karty ve vetešnictví. Za nákup platíte kartami, které máte právě v ruce, anebo využijete karty vašeho vybavení. Zaplacené karty umísťujete do vetešnictví a může si je tedy koupit váš soupeř. 

Poslední akcí, kterou můžete provést, když jste na tahu, je oživení hrdiny. Tato akce funguje stejně jako v deskové hře Karak. Pokud váš hrdina v předchozím kole zemřel, musí celý nový tah strávit oživováním, a to tak že hráč otočí všechny karty životů srdcem vzhůru.

Hra končí ve chvíli, jakmile se některý hráč probojuje až k vládci nestvůr a pokoří ho. Tento hráč se stává vítězem.


Jak se nám Karak:Goblin líbí: 

Karak: Goblin je hezká fantasy karetní hra, která splnila to, co jsem od ní očekávala. Doufala jsem v jednoduchý a funkční deckbuilding, který děti zasvětí do tajů této mechaniky, a přesně tak i tomu je. Má moc hezké grafické zpracování, které určitě potěší všechny fanoušky Karaku. Jedinou výtku bych měla k ikonografii na akčních kartách. Symbol štítu a srdce si jsou hrozně podobné a špatně se rozlišují. Vždy nás to u první hry mate, než si na to zvykneme.  Nicméně konečné dojmy z této malé chytré karetky jsou velice příjemné, i když se někdy stane, že se hra trošku vleče, pokud nepřijdou na stůl dobré karty. Dětem se moc líbí grafika hry, a že můžou bojovat se svými oblíbenými hrdiny z Karaku. Cena hry je také velice přívětivá. Karak:Goblin je určitě skvělou volbou pro všechny, nejenom dětské, nadšence Karaku a fantasy světa.

Koupit hru





0 Komentáře